Regulamin sklepu internetowego www.rodzinneskarby.pl

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Zawarte w niniejszym Regulaminie zwroty oznaczają:

a) „Sprzedający” – Jodavita sp z o.o., z siedzibą i adresem przy ul. Połczyńska 89, 01-301 Warszawa, NIP 5222942596, REGON 142272620, KRS 349815;

b) “Konto użytkownika”– konto, które można zarejestrować na Stronie przy okazji zakupu oferowanego Produktu w celu m.in. otrzymywania specjalnych kodów rabatowych czy okolicznościowych kuponów prezentowych;

c) “Dzień Roboczy” – dzień roboczy od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem sobót, niedziel oraz dni ustawowo wolnych od pracy;

d) “Potwierdzenie Zamówienia” – e-mail, w którym Sprzedający akceptuje zamówienie złożone przez Klienta;

e) “Umowa” – zamówienie Produktu/ów złożone przez Klienta, zgodnie z niniejszym Regulaminem, zaakceptowane i potwierdzone w formie elektronicznej przez Sprzedającego;

f) “Klient” – osoba fizyczna, która ukończyła 18 rok życia lub osoba prawna składającą Zamówienie na Stronie internetowej Sklepu;

g) „Formularz Rejestracji” – usługa dostępna na stronie internetowej Sklepu, za pomocą której Klient podając swoje dane osobowe, tworzy konto użytkownika, przy użyciu którego może dokonywać zakupu Produktu.

i) „Formularz Zamówienia” – zamówienie złożone przez Klienta na Stronie w celu zakupienia oferowanego Produktu przez Klienta nie posiadającego konta użytkownika.

j) „Formularz Odstąpienia od Umowy” – formularz który należy wypełnić i odesłać na adres email: biuro@rodzinneskarby.pl, zgodnie z procedurą opisaną w Regulaminie.

h) „Sklep internetowy” – serwis internetowy dostępny pod adresem www.rodzinneskarby.pl, za pośrednictwem którego Klient może zakupić Produkt od Sprzedającego.

II. ZASADY I WARUNKI KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO

1. Warunkiem korzystania z usług Sklepu Internetowego jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i jego akceptacja. Składając zamówienie Klient akceptuje treść aktualnego Regulaminu.

2. Informacje podane w Formularzu Rejestracji oraz w Formularzu Zamówień muszą być zgodne z prawdą oraz aktualne. Sprzedający nie ma obowiązku realizowania Zamówienia, w przypadku podania przez Klienta informacji nieprawdziwych lub nieaktualnych

3. Sprzedający podejmuje możliwe środki techniczne i organizacyjne, zapobiegające pozyskaniu i modyfikacji przez osoby nieupoważnione danych podawanych podczas rejestracji oraz podczas składania zamówień (vide zakładka POLITYKA PRYWATNOŚCI).

4. W przypadku podania nieprawdziwych danych w Formularzu Rejestracji lub Formularzu Zamówień, Sprzedający może pozbawić Klienta prawa korzystania z serwisu. Klient, który został pozbawiony prawa do korzystania z usług Sklepu Internetowego, nie może dokonać ponownej rejestracji bez uprzedniej zgody Sprzedającego.

5. Skuteczne dokonanie zamówienia możliwe jest jedynie w przypadku, gdy wybrany przez Klienta Produkt jest dostępny w magazynie Sprzedającego. Informacja o dostępności lub niedostępności znajduje się na podstronie internetowej, odnoszącej się do konkretnego Produktu. W przypadku nieskutecznego złożenia zamówienia, wynikającego z niezgodności informacji podanych na stronie, z rzeczywistym stanem magazynowym Sprzedającego, Klient jest informowany o tym fakcie w formie elektronicznej i ma możliwość zmiany zamówienia lub odstąpienia od umowy. Sprzedającemu przysługuje prawo odstąpienia od całości lub części umowy, a zamówienie zostanie w całości lub części anulowane, o czym Klient otrzyma informację drogą elektroniczną, na podany przez Klienta adres e – mail. Dokonana przez Klienta zapłata za zamówiony Produkt, który nie może zostać dostarczony, zostanie przez Sprzedającego zwrócona w terminie możliwie najszybszym, nie później jednak niż do 7 dni od dnia skutecznego poinformowania Klienta o niemożliwości zrealizowania zamówienia.

III. ZASADY I WARUNKI SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ

1. Zamówienia na Produkty dostępne w Sklepie Internetowym są składane za pośrednictwem Formularza Zamówień, dostępnego na stronie Sklepu internetowego.

2. Złożenie zamówienia za pośrednictwem Formularza Zamówień jest możliwe przez całą dobę, we wszystkie dni tygodnia. Zamówienia złożone w soboty, niedziele, dni w których magazyn jest nieczynny (o czym klient informowany jest w zakładce: KOSZT PRZESYŁKI I CZAS DOSTAWY) oraz w dni ustawowo wolne od pracy będą realizowane nie wcześniej niż w następnym Dniu Roboczym, w którym czynny jest magazyn. Zamówienia złożone do godz. 11:30 w Dni Robocze nadawane są tego samego dnia. Zamówienia złożone po tej godzinie nie są objęte gwarancją nadania tego samego dnia, przy czym dokładamy wszelkich starań, aby możliwie najwięcej zamówień złożonych danego Dnia Roboczego było realizowanych tego samego dnia.

3. W przypadku dokonania przez Klienta rejestracji w Sklepie Internetowym, złożenie zamówienia następuje poprzez zalogowanie się na stronie Sklepu, dodanie wybranego Produktu do koszyka i potwierdzenie złożenia zamówienia. W przypadku braku dokonania przez Klienta rejestracji, warunkiem złożenia zamówienia jest dodatnie Produktu do koszyka, wypełnienie w Formularzu Zamówień wszystkich wymaganych danych koniecznych do wysyłki Produktu oraz podjęcie innych czynności technicznych w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty.

4. Wysłanie zamówienia przez Klienta (zatwierdzenie przyciskiem „KUPUJĘ I PŁACĘ”) stanowi ofertę Klienta złożoną Sprzedającemu, co do zawarcia umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu.

5. Po wysłaniu zamówienia Klient otrzymuje potwierdzenie przyjęcia jego oferty drogą elektroniczną (Potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji), na wskazany przez niego adres poczty e-mail. Po otrzymaniu ww. potwierdzenia dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży zamówionych przez Klienta Produktów.

6. Informacje umieszczone na stronie sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego.

7. Klient ma prawo zrezygnować z zamówienia przed otrzymaniem od Sprzedającego mailowego potwierdzenia realizacji zamówienia z numerem nadawczym paczki. Taka informacja oznacza, iż zamówienie czeka na odbiór przez kuriera i na tym etapie rezygnacja z niego jest już niemożliwa Oświadczenie woli o rezygnacji z zamówienia, powinno być wysłane do Sprzedającego drogą elektroniczną na adres: biuro@rodzinneskarby.pl

IV. FORMY DOKONYWANIA PŁATNOŚCI. CENY

1. Wszystkie ceny Produktów zamieszczone na stronie internetowej Sklepu zawierają podatek VAT oraz:

a. podawane są w euro – dla transakcji przeprowadzanych na terytorium Unii Europejskiej albo

b. podawane są w złotych polskich – dla transakcji przeprowadzonych na terytorium RP.

2. Informacje na temat kosztów dostawy dostępne są podczas wybierania kupowanych produktów – tj. w karcie produktu, w koszyku oraz w zakładce: KOSZT PRZESYŁKI I CZAS DOSTAWY.

3. Sklep Internetowy oferuje płatność on-line, przelewem tradycyjnym lub za pobraniem.

4. Operatorem płatności on-line jest Serwis Przelewy24, należący do PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Pastelowej 8, 60-198 Poznań, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, numer NIP 7792369887, o kapitale zakładowym wynoszącym 5 476 300,00 zł, w całości opłaconym.

V. ZASADY REALIZACJI ZAMÓWIEŃ

1. Po otrzymaniu przez Klienta potwierdzenia przyjęcia oferty, dokonania opłaty* i wyboru formy dostawy, rozpoczyna się proces realizacji zamówienia przez Sprzedającego. Zamówienia opłacone przelewem tradycyjnym realizowane są następnego Dnia Roboczego po dniu zaksięgowania się płatności na koncie Sprzedającego.
*nie dotyczy płatności za pobraniem

2. Termin realizacji opłaconego* zamówienia powinien wynosić do 2 dni roboczych, przy czym przez realizację rozumie się wysłanie towaru.
*warunek ten nie dotyczy zamówień z opcją płatności „za pobraniem”.
Termin może zostać przekroczony z przyczyn niezależnych od Sprzedającego, w szczególności w razie opóźnień w dostawie towaru do magazynu Sprzedającego. W przypadku takiego opóźnienia, Sprzedający zobowiązuje się bez zbędnej zwłoki poinformować o zaistniałej sytuacji Kupującego, podając mu orientacyjny możliwy termin nadania zamówienia, wynikający z dnia przewidywanej dostępności produktu w magazynie Sprzedającego. Kupujący po takiej informacji może:

a) Zgodzić się na nadanie przesyłki w późniejszym terminie
b) Zrezygnować z niedostępnego towaru i żądać nadania pozostałej zawartości zamówienia
c) Zrezygnować z całego zamówienia.

W przypadku rezygnacji z całości jak i części zamówienia, Sprzedający niezwłocznie zwraca Kupującemu koszt nienadanych produktów, nie później niż w terminie 7 dni od decyzji Kupującego.

Rezygnacja z części niedostępnych produktów skutkująca zmniejszeniem wartości zamówienia nie wpływa na fakt darmowej dostawy pozostałych produktów, jeśli darmowa dostawa przysługiwała Kupującemu w momencie składania zamówienia, wynikając z osiągnięcia kwoty uprawniającej do darmowej dostawy.

3. Produkty są dostarczone pod wskazany w Zamówieniu adres za pośrednictwem kuriera wybranego przez Kupującego zgodnie z warunkami świadczenia usług kurierskich danej firmy która realizuje dostawę.

4. Klient, odbierając przesyłkę z zamówieniem, powinien sprawdzić jej stan. W przypadku stwierdzenia zniszczenia lub naruszenia opakowania należy, w obecności kuriera, sporządzić protokół szkody, który wraz z ewentualną reklamacją powinien zostać niezwłocznie przesłany do Sprzedającego wraz z szczegółowymi zdjęciami obrazującymi stwierdzone wady na maila biuro@rodzinneskarby.pl

5. Maksymalny czas realizacji zamówienia wynosi 30 Dni Roboczych, po tym terminie Klient jest uprawniony do anulowania zamówienia, poprzez przesłanie do Sprzedającego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres: biuro@rodzinneskarby.pl

6. Zamówienia są realizowane według kolejności ich otrzymania, aż do wyczerpania zapasów.

7. Do każdej przesyłki dołączany jest dowód zakupu w postaci paragonu fiskalnego lub faktury VAT.

8. Zamówienia do krajów spoza Unii Europejskiej mogą wymagać poniesienia dodatkowych kosztów lub czynności po stronie kupującego (np. cło, odprawa celna, VAT). Nie ponosimy odpowiedzialności za dodatkowe koszty z tym związane lub brak możliwości dokonania dostawy w razie niespełnienia nałożonych obowiązków przez odbiorcę.

VI. ODSTĄPIENIE OD UMOWY

1. Konsument, który zawarł Umowę Sprzedaży poza lokalem Sprzedawcy (przez Internet, telefonicznie), może odstąpić od niej bez podawania przyczyny, zgodnie z art. 27 ustawy o prawach konsumenta.

2. Termin na złożenie oświadczenia o odstąpieniu wynosi 14 dni kalendarzowych (a nie roboczych) i liczy się od dnia odbioru towaru np. z paczkomatu, od kuriera, z magazynu Sprzedającego.

3. Oświadczenie o chęci odstąpienia od umowy można przesłać na piśmie, na adres: ul. Połczyńska 89, 01-301 Warszawa lub pisząc email: biuro@rodzinneskarby.pl. Wystarczające jest przesłanie zdjęcia/skanu oświadczenia o odstąpienia.

4. Powyższe uprawnienie może zostać zrealizowane przez Klienta poprzez przesłanie wypełnionego Formularza Odstąpienia od Umowy lub pisemnego, jednoznacznego oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży (podając w szczególności imię i nazwisko, numer zamówienia, adres korespondencyjny, datę odbioru Produktu), na adres Sprzedającego, przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. Kupujący może skorzystać z dowolnego innego wzoru oświadczenia o ile będzie ono posiadało wszystkie wymagane przepisami elementy. Do zachowania terminu na odstąpienie od Umowy Sprzedaży wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem terminu o którym mowa powyżej.

5. Sprzedający w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży zwróci Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego.

6. Sprzedający dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. W przypadku zwrotu dotyczącego zamówienia opłaconego za pobraniem, Sprzedający zrealizuje zwrot na wskazany przez Kupującego numer konta bankowego.

7. Aby uznać odstąpienie za skuteczne, towar którego dotyczy oświadczenie o odstąpieniu nie może posiadać oznak użycia, to znaczy może posiadać jedynie ślady rozpakowania w celu zapoznania się z jego charakterem, cechami lub właściwościami. Towar w miarę możliwości powinien być odesłany w oryginalnym, nieuszkodzonym opakowaniu, w sposób zabezpieczający Towar przed uszkodzeniem co najmniej w taki sam sposób w jaki był zabezpieczony przez sprzedawcę.

8. Konsument ponosi odpowiedzialność wyłącznie za zmniejszenie wartości Towaru, będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.

9. Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta.

10. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje w odniesieniu do umowy:

a) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
b) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
d) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
e) produkty żywnościowe, w tym suplementy diety, które po dostarczeniu w oryginalnym opakowaniu zostały otwarte lub których opakowanie zostało naruszone.

11. W przypadku nieodebrania przesyłki przez Klienta, koszt zwrotu przesyłki do Sprzedawcy ponosi Klient według aktualnych stawek wysyłki produktów w sklepie. Tym samym Sprzedawca podczas realizacji zwrotu za nieodebrane zamówienie, zastrzega sobie prawo do potrącenia kosztów zwrotu nieodebranej przesyłki przez Klienta z kwoty określonej w zamówieniu, w kwocie odpowiadającej formie dostawy wybranej przez Klienta. W przypadku nieodebrania przesyłki pobraniowej przez Klienta, zobowiązany jest on uiścić należną kwotę sprzedawcy z tytułu nadania paczki do Klienta jak i jej powrotu do Sprzedawcy, a więc do uiszczenia dwukrotności kosztu wysyłki, odpowiadającemu wybranej formie dostawy za pobraniem.

12. Postanowienia dotyczące zwrotów stosuje się także do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i informacji o Działalności Gospodarczej.
13. Sprzedający nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem ani do punktów odbioru, a jedynie odsyłanych na adres: ul. Połczyńska 89, 01-301 Warszawa, zgodnie z zakładką: ZWROTY I REKLAMACJE.

VII. REKLAMACJE i POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE. NIEZGODNOŚĆ PRODUKTU Z UMOWĄ.

1. Sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem z tytułu rękojmi za wady na zasadach określonych w art. 556 – 576 Kodeksu Cywilnego. W stosunku do Klientów będących Przedsiębiorcami rękojmia zostaje wyłączona.

2. W celu uniknięcia wątpliwości stwierdza się, że żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie ogranicza uprawnień Klienta jakie przysługują mu na podstawie przepisów obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa.

3. W przypadku stwierdzenia istnienia postanowienia o takim charakterze zastosowanie znajdują przepisy obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa.

4. W przypadku stwierdzenia niezgodności dostarczonego Produktu z umową, Klient ma prawo złożenia reklamacji zgodnie z postanowieniami Regulaminu. Reklamacja powinna zostać złożona w terminie jednego miesiąca od dnia, w którym Klient dowiedział się o niezgodności Produktu z umową, nie później jednak niż w terminie dwóch lat od dnia wydania Produktu.

5. Klient składa reklamacje po napisaniu maila na adres biuro@rodzinneskarby.pl, z informacją o numerze zamówienia, produkcie i powodzie reklamacji.

6. Podstawą reklamacji może być w szczególności: dostarczenie innego Produktu niż zamawiany przez Klienta, nieprawidłowe skompletowanie zamówienia, lub dostarczenie przez Sprzedającego niewłaściwej liczby Produktów.

7. Sprzedający rozpatrzy reklamację w terminie do 14 dni roboczych od chwili otrzymania Produktu od Klienta, a o podjętych czynnościach zobowiązuje się informować Klienta, drogą elektroniczną, na podany przez Klienta adres e-mail.

8. Klient zgłaszający reklamacje powinien dostarczyć produkt w miarę możliwości w oryginalnym opakowaniu wraz z dowodem jego zakupu lub zabezpieczony w sposób odpowiadający temu jak był zabezpieczony przez Sprzedającego. Brak oryginalnego opakowania nie ma wpływu na rozpatrzenie reklamacji.

9. W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Klienta istnieje możliwość wymiany Produktu na nowy lub też w przypadku powtarzającej się wady – zwrot należności na konto bankowe wskazane przez Klienta w korespondencji ze Sprzedającym. Zwrot zostaje zrealizowany w terminie do 14 dni roboczych od momentu rozpatrzenia reklamacji.

10. Koszt dostarczenia wymienionego lub naprawionego produktu ponosi Sprzedający.

11. Sprzedający nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem ani do punktów odbioru.

12. Adres korespondencyjny: www.rodzinneskarby.pl, 01-301 Warszawa, Połczyńska 89.

VIII. POLITYKA PRYWATNOŚCI. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

Dane osobowe Sprzedawca zbiera i przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką Prywatności dostępną na stronie Sklepu.

IX. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Niniejszy Regulamin stanowi zastrzeżoną prawami autorskimi własność intelektualną Sprzedającego. Jakiekolwiek wykorzystanie przez osoby trzecie Regulaminu w celu oferowania produktów i/lub usług przez osoby trzecie jest niedozwolone. Wszelkie naruszenia mogą spowodować podjęcie działań prawem przewidzianych.

2. Tytuły Regulaminu służą jedynie ułatwieniu wyszukiwania informacji i nie mają wpływu na interpretację treści Regulaminu.

3. Uznanie poszczególnych postanowień niniejszego Regulaminu w sposób przewidziany za niezgodne z prawem, nieważne bądź nieskuteczne czy z innych powodów niewykonalne, w zakresie przewidzianym przepisami prawa jakiegokolwiek stanu lub kraju, którym postanowienia te mają obowiązywać, zostaje ono wyłączone i usunięte oraz nie wpływa na ważność czy skuteczność pozostałych postanowień Regulaminu. W miejsce nieważnego postanowienia zastosowana będzie reguła, która jest najbliższa celom nieważnego postanowienia i całego niniejszego Regulaminu. Postanowienie to dotyczy jurysdykcji, w której określone postanowienie niniejszego Regulaminu jest niezgodne z prawem, nieważne lub niewykonalne.

4. Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu w dowolnym czasie. Zmiany treści Regulaminu obejmują również Klientów, którzy posiadają konta użytkowników. Regulamin opublikowany na stronie Sklepu Internetowego jest Regulaminem aktualnym.

5. Sprzedający zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian cen Produktów, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych i wyprzedaży lub wprowadzania w nich zmian. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za blokowanie przez administratorów serwerów pocztowych przesyłania wiadomości na adres e-mail wskazany przez Klienta oraz za usuwanie i blokowanie wiadomości e-mail przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze używanym przez Klienta.

6. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za transakcje dokonane przez nieuprawnione osoby trzecie, które uzyskały dostęp do konta Klienta w wyniku niedochowania zasad ostrożności przez Klienta przy posługiwaniu się loginem i hasłem do konta.